{ ermilia } Menu

Rahsia Kekal Langsing Ibu Menyusu

Rate this Post:

{[['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', '']]}

Permalink:

Mommies nak tau tak, penyusuan sebenarnya boleh membantu ibu menurunkan berat badan secara semulajadi. Ini kerana setiap kali anda menyusu bayi anda, 500 kalori dibakar didalam tubuh anda. Jika difikirkan secara logik, sepatutnya berat badan mesti akan berkurangan. Betul tak? Tapi kenapa kebanyakkan ibu menyusu mengeluh bahawa menyusu menyebabkan mereka berasa lebih lapar?



Ini antara sebab-sebabnya ye mommies :

~ Pengambilan makanan  melebihi penggunaan tenaga. Walaupun ibu2 membakar banyak kalori tetapi banyak juga makanan yang diambil. Makanan yang diambil berlebihan ini akan disimpan didalam badan dan menjadi lemak Ibu menyusu lebih cenderung berasa lebih lapar setiap kali selepas menyusu baby / setiap kali selepas pam. Ini kerana badan kita telah membakar kalori, tetapi malangnya bila lapar anda terus mengambil makanan dala kuantiti banyak. Untuk mengurangkan berat badan meningkat secara mendadak, galakkan ibu menyusu mengambil air dan buah semasa lapar.


~ Sistem penghadaman yang lemah - ramai diantara kita mengalami masalah berat badan berlebihan kerana sistem penghadam kita tak mampu bekerja dengan baik. Akibatnya, lemak2 yang terkumpul tak dapat dikeluarkan dengan baik.

Bagaimana cara untuk mengatasi nya :


~ Banyakkan minum air masak dalam 3-4 liter, kerana ibu menyusu memerlukan air yang banyak untuk menghasilkan susu yang banyak dan membuat kita lebih berasa kenyang dan mengurangkan kuantiti makanan yang diambil


~ Mengambil makanan sekadar perlu. Walaupun ibu menyusu tidak digalakkan untu berdiet tetapi perlu tahu bahawa pengambilan makanan yang banyak juga akan menyumbang kepada kenaikan berat badan secara mendadak. Makanlah secara bijak untuk mengelakkan berat badan meningkat.

~ Buat senaman bagi membantu meningkatkan metabolisme badan seterusnyer meningkatkan fungsi sistem penghadaman dan membakar kalori serta boleh membentuk tubuh badan yang lebih cantik.

~ Selain itu, anda boleh mengambil supplement yang sesuai untuk ibu menyusu. Supplement juga memecahkan dan mengurangkan selera makan.

No comments:

Post a Comment

Jom Comments...

Search