{ ermilia } Menu

GLA Kompleks Membantu Kehamilan?

Rate this Post:

{[['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', '']]}

Permalink:

Ramai wanita sering menganggap kitaran haid tidak teratur sebagai perkara biasa dan tidak diberi perhatian serius. Malangnya, masalah berkenaan mungkin menjadi punca kesukaran untuk menimang cahaya mata kelak.

Menurut Perunding Obstetrik dan Sakit Puan Pusat Perubatan Pantai Cheras, Dr Suriati Akmal Mahari, kitaran haid yang tidak menentu antara gejala menunjukkan seseorang wanita itu mungkin mengalami sindrom ovari polisistik (PCOS), punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur.


“PCOS adalah satu keadaan penyakit sistem reproduksi yang berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi. Kajian menunjukkan 90 peratus wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30 peratus yang tidak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS.

“Ia adalah masalah paling lazim yang menyebabkan seseorang wanita itu gagal hamil, tetapi malangnya sehingga kini tidak ramai yang menyedarinya"

gla membantu kehamilan


Oleh itu sangat penting bagi seseorang wanita yang mengalami masalah kelewatan datang haid atau tidak datang haid untuk membuat ultrasound scanning - ianya penting bagi mengesan cyst atau ketumbuhan yang merbahaya yang mugkin boleh berlaku.

Jika tidak mempunyai sebarang penyakit, syukur Alhamdulillah..Apa yang  anda perlu lakukan adalah dengan menjaga corak pemakanan anda, memastikan rehat yang secukupnya serta mengambil suplement untuk membantu menstabilkan hormon dalam tubuh badan anda.

Dengan itu anda seharusnya mencuba GLA SHAKLEE. InsyaAllah..pengambilan GLA Shaklee yang konsisten mampu membantu menstabilkan hormon wanita disamping melegakan kesakitan yang sering berlaku sebelum atau ketika haid.



Bagaimana GLA membantu anda untuk cepat hamil?

GLA mampu menurunkan kolesterol dan membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu menghasilkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan.

Bagaimana GLA membantu merawat PMS (senggugut)?

Apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, simptom ini berlaku akibat kekurangan GLA (Gama Linolenic Acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi kekurangan GLA itu tadi, pengambilan GLA complex adalah sangat diperlukan.

Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil? 

GLA membantu seseorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Biasanya sekali dalam tempoh sebulan seseorang  wanita akan menghasilkan cecair yang sebegitu menunjukkan waktu subur. Namun tak semua cecair yang dihasilkan "subur".



Disinilah fungsi GLA membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan dan seterusnya dapat membantu sperma untuk berenang ke uterus, dan menuju ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam falopio selama 5 hari. 

Jadi kepada puan-puan yang masih belum dikurniakan anak, cubalah periksa cecair serviks anda. Sekiranya anda dapati cecair itu tebal, kecoklatan dan kering, itu petanda kurang baik kerana ia boleh menghalang persenyawaan. Kesimpulannya sangat penting untuk megetahui dan mengenali "cecair kesuburan" ini.

Pasti ada yang tertanya-tanya, bagi yang dah subur bila ambil GLA adakah ertambah-tambah subur? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, untuk yang dah sememangnya subur, tak la bertelur sampai 2 hingga 3 kali ye..

Jom share testimoni daripada customer kami..

Testimoni 1



Testimoni 2

Best kan mommies..Sesungguhnya kita hanya berusaha. Allah yang menentukan segala-galanya, yang penting kita sebagai hamba-Nya jangan cepat berputus asa.

No comments:

Post a Comment

Jom Comments...

Search