{ ermilia } Menu

Rahsia Kecantikan Kulit Wajah Dengan Vitamin E

Rate this Post:

{[['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', ''], ['', '', '']]}

Permalink:

Sepertimana yang kita ketahui..Vitamin E terlalu banyak manfaatnya sama ada untuk penjagaan kulit, mahu pun untuk kesihatan kulit. Kalau anda nak tahu..kebanyakkan produk-produk kecantikan yang ada di pasaran sekarang, banyak mengandungi vitamin E. Vitamin E bukan sahaja untuk penjagaan kulit, malah banyak lagi khasiat lain yang anda perlu tahu. Tapi kali ni  saya just nak share kelebihan  vitamin E yang berkaitan dengan kecantikan kulit je.

Antara kelebihan Vitamin E dalam penjagaan kulit adalah:

 1. Antioksidan

Pertama sekali, kerana aktiviti antioksidan, vitamin e adalah penting dalam melindungi sel kulit dari cahaya ultra violet, pencemaran, dan unsur-unsur lain yang menghasilkan sel merosakkan radikal bebas.
Adalah dipercayai bahawa vitamin e adalah yang paling berkesan dalam bentuk semulajadi 


 2.  Anti-Penuaan

Vitamin E ditambah ke losyen, krim, dan lain-lain produk penjagaan kulit, dan seperti yang dimakan dalam bentuk kapsul, memainkan peranan dalam anti-penuaan kulit. Ia membantu kulit kelihatan lebih muda dengan mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan. Selain itu, radikal bebas dipercayai memainkan peranan penting dalam penuaan kulit dan oleh itu aktiviti antioksidan cukup berharga untuk masalah kulit ini. 


 
4. Membantu memudarkan parut
Vitamin E juga membantu dalam memudarkan kesan parut jerawat dan jeragat... Malah bukan setakat tu jer... Ianya juga boleh membantu memudarkan parut chicken pox


 6. Membantu dalam pencegahan kanser kulit

Salah satu manfaat yang paling penting Vitamin E adalah pencegahan kanser kulit. Ini berlaku kerana kualiti perlindungan matahari dan tentu saja sifat antioksidan yang kuat, yang membantu mengurangkan atau mencegah kerosakan sel kulit. 


7. Membantu mengurangkan kemunculan kesan regangan. 

8. Membantu mencegah kemunculan tompok penuaan. 

9. Membantu mengekalkan keseimbangan minyak kulit semasa proses pembersihan (sesuai untuk  yang menghadapi masalah kulit berminyak).

Jom kita share testimoni daripada puan Liza Suriani..
 



Berminat? Hubungi kami di 013-2301203 / Add FB saya https://www.facebook.com/nurlia.liakamaruddin
& jangan lupa like fanpage saya https://www.facebook.com/mamaharraz
  HARGA ISTIMEWA MENANTI ANDA

 

No comments:

Post a Comment

Jom Comments...

Search